Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluit

Trilplaat met trillingsarme dissel

Algemeen

Beschrijving:
Trilplaat met trillingsarme dissel/besturingshandel voor het verdichten van grondwerk, straatwerk en asfalt.

Arboverbetering:
Vermindering of voorkoming van blootstelling aan trillingen (van ongeveer 5,80 m/sē naar 1,17 m/sē bij de benzinemotor of 2,30 m/sē bij de dieselmotor)

Introductiejaar:
2000

Fabrikaat:
AVP 1850 met Honda GW 160 benzine motor of Hatz 1 B 20 dieselmotor (ook andere types leverbaar).

Leverancier:
Wynmalen en Hausmann
Heteren
Tel: 026 - 479 05 79 
r.lukassen@wynmalenhausmann.nl
www.wynmalenhausmann.nl

Prijsindicatie:
De trillingsarme dissel wordt standaard op alle trilplaten geleverd.

Technisch

Productomschrijving:
De grondplaat wordt aangedreven door een benzinemotor of dieselmotor. Optioneel is het apparaat uitgerust met een watertank (inhoud: 10 bij benzine- en 5 liter bij dieselmotor) voor het gebruik bij asfalteren. De dissel is inklapbaar en als optie voorzien van uitklapbare wieltjes voor een makkelijk transport.

Gebruik:
De trilplaat wordt ingezet bij grondwerkzaamheden, of bij het werken bij bestratingen en asfalteren. Alvorens de trilplaat in te zetten bij bijvoorbeeld kabel- en buizenwerk kan een graafmachine de grond met de bak aanstampen, kan een trilrol ingezet worden of kan een graafmachine of een tractor over de sleuf heen rijden. De trilplaat wordt ingezet om de laatste grond aan te stampen. Ook kan de trilplaat ingezet worden om asfalt of stenen te verdichten.

Specificaties:
- Hoofdafmetingen: Indien handgreep uitgeklapt: hoogte 79 cm bij de handgreep, diepte apparaat 61,5 cm
- Eigen gewicht: 100 kg
- Energieverbruik 5,0 PS, 3.7 kW

Effecten

Arbo effecten:
Door het gebruik van trilplaten met trillingsarme dissels wordt de kans op klachten aan handen en armen verminderd. De maximale trillingsdosis voor hand/armtrillingen per werkdag per persoon is 200 m2/s4 maal uur gebaseerd op de grenswaarde van 5 m/s2. Reeds boven de 50 m2/s4 bestaat er gezondheidsgevaar. Zowel de benzine- als de dieseltrilplaat blijven bij een 8-urige werkdag onder de maximale grens van 200 m2/s4 (10,95 m2/s4 voor het apparaat met benzinemotor en 42,32 m2/s4 voor die met dieselmotor). Geadviseerd wordt om de trilplaat te voorzien met de optionele wielen of op een andere wijze bij het transport de lichamelijke belasting tot een minimum te beperken.

Efficiency effecten:
geen

Randvoorwaarden

Technische:
Brandstof (diesel of benzine, afhankelijk van de machine).

Organisatorische:
Bij gebruik van de machine in gesloten ruimtes, tunnels, mijngangen of diepe kuilen zorgen voor voldoende ademlucht. Gehoorbescherming en veiligheidsschoenen verplicht.



Laatste update informatie: 11 mei 2009